Det här är en av de vanligaste – och viktigaste – frågorna.Det finns många olika vägar att gå, men den som enligt mina observationer ger bäst resultat är att leta internt – bland era egna medarbetare.
Kanske är det till och med du?
Många av mina kunder var till en början blyga framför kameran, men kom snabbt in i det. Deras kunskap, erfarenhet och auktoritet skapade alltid autenticitet och ökade engagemanget hos publiken.
Vägledningen inkluderar också stöd till den som ska stå framför kameran.För att göra det enklare använder jag teleprompter, så att personen lättare kan tala rakt in i kameran. Jag är också medveten om hur lite tid beslutsfattare i företag har. Därför optimerar jag alltid inspelningsprocessen för att få ut så mycket material som möjligt på så kort tid som möjligt. Jag respekterar er tid och använder den effektivt.
I genomsnitt kan vi spela in cirka 25 videor på 6 timmar, och inspelningarna kan delas upp på två dagar.
Om ingen internt vill eller kan stå framför kameran...kan vi anlita extern hjälp och hitta en skådespelare eller representant för rollen. Detta kräver dock en extra budget. I vissa fall kan det dock vara värt det – en känd profil kan ge snabbare tillväxt för kontot.